Roadtrippen 3.0 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Isabel Pluim - WaarBenJij.nu Roadtrippen 3.0 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Isabel Pluim - WaarBenJij.nu

Roadtrippen 3.0

Door: Isabel

Blijf op de hoogte en volg Isabel

26 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Drie weken geleden werden Daisy en ik opgehaald door Arnoud en Sebastiaan vanaf het vliegveld in Adelaide. Zij hebben een eigen auto en slapen daar in; Daisy en ik hebben in ons tentje geslapen. Samen hebben we een roadtrip gemaakt richting Alice Springs.

Uluru (Ayer's Rock) was het eerste deel van onze roadtrip: HET symbool van Australie. Dit is een inmens grote rode steen; om het maar zo te zeggen. Een paar kilometer lang en een paar honderd meter hoog. Dit moet je gezien hebben om te beseffen hoe groot dat is.
Iets verder op zitten nog meer grote rode stenen (The Kata Tjuka) en ook dat konden we natuurlijk niet aan ons voorbij laten gaan: grote rode stenen zijn ZO mooi. Haha oke genoeg over stenen.

Aan het eind van de dag (rond de 40 graden) waren we toe aan verkoeling.
Dat kun je alleen hier in de buurt niet vinden; behalve in een zwembad van een van de vele resorts. Dit was voor ons een gemakkelijke keuze: we zijn met z'n vieren het meest grote luxe resort binnengelopen alsof we er thuishoorden. Hier hebben we een dagje heerlijk aan het zwembad gelegen om vervolgens aan het eind van de dag op dezelfde manier te vertrekken als we aangekomen waren. Niemand die het merkt :)

Op het gebied van wilde dieren hebben we ook weer van alles meegemaakt. Een nacht schrok ik wakker en toen ik voor me keek stond ik op een meter afstand oog in oog met een Dingo (wilde hond). Gelukkig schrok hij net zo hard van mij als ik van hem en rende hij weg.
Ook heeft Daisy bijna tijdens het avondeten rondom het kampvuur een dikke tor opgegeten. Gelukkig is ze niet vegatarisch. Dezelfde avond heeft Sebas zich kunnen redden van een supergrote spin (+- 10 cm) op zn broek. Giftig of niet: heel eng. En dan te bedenken dat Dais en ik vervolgens een paar meter verderop in ons tentje moesten kruipen om te gaan slapen. Het leven van een kamperende backpacker is zo makkelijk nog niet!

Verder zijn we nog naar The Kings Canyon geweest. Dit is een heel mooi nationaal park en hier hebben we een 4 uur durende wandeltack gedaan.
Om onze roadtrip af te sluiten hebben we nog een paar dagen bij verschillende gorges gelegen. Dit zijn hele mooie meertjes tussen rotsen (een soort oases).

Na tien dagen in de rimboe te hebben doorgebracht konden we het dan ook niet laten om uitgebreid op stap te gaan toen we terug waren in Adelaide.
Inmiddels waren we met 6 Nederlanders, want een neef van Arnoud en Sebastiaan woont daar met zijn vriendin. Het was een geslaagd weekend wat we hebben afgesloten met een barbeque en een biertje aan het strand bij de rivier die door Adelaide loopt.

Na het weekend hebben we onze roadtrip weer opgepakt en waren we op weg richting Melbourne. Onderweg hebben we een aantal mooie nationale parken meegepakt en een paar 4WD off road tracks. Zaterdag kwamen we aan in Melbourne.
Ook hier hebben we weer even een kijkje genomen in het nachtleven. Zondag hebben we een oude vriend van mijn vader opgezocht die inmiddels alweer ruim 40 jaar in Melbourne woont.

Gistermiddag hebben we afscheid genomen van Sebas en Arnoud. Vreemd dat je na zoveel weken toch weer je eigen weg gaat volgen. Doei mannen, het was fantastisch!
Gisteravond had ik afgesproken met Kars en Lizelotte; mijn maatjes van de eerste 5 dagen in Australie. Aan zee heerlijk gegeten, wat gedronken en vervolgens Pinquins gespot.

Vannacht niet geslapen want we zijn begonnen aan een nieuw avontuur: Nieuw Zeeland!

Liefs Isa

  • 28 Februari 2014 - 11:56

    Minke:

    Oh Isa, wat een avontuur he! Ik hoor dat je volop geniet! Goedzo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Down under en nog wat verder

Reizen en werken

Recente Reisverslagen:

02 Juni 2014

Bijna thuis!

08 April 2014

Het laatste deel van mijn reis

26 Februari 2014

Roadtrippen 3.0

03 Februari 2014

Roadtrip West coast

21 Januari 2014

Terug naar de bewoonde wereld
Isabel

Om mijn maatjes en familie op de hoogte te houden van mijn reis: Australie - Nieuw Zeeland - Taiwan en Thailand :)

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 9528

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Down under en nog wat verder

Landen bezocht: