Roadtrip West coast - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Isabel Pluim - WaarBenJij.nu Roadtrip West coast - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Isabel Pluim - WaarBenJij.nu

Roadtrip West coast

Door: Isabel

Blijf op de hoogte en volg Isabel

03 Februari 2014 | Australië, Exmouth

Onze roadtrip begonnen we met een uitgebreid bezoekje aan de supermarkt. We vinden het allebei belangrijk gezond te eten, maar omdat we geen koelkast hebben in onze camper, moesten wij onze boodschappen hier op aanpassen. Onze voorraad bestond met name uit groenten in blik en water. Heel veel water.

Tijdens onze roadtrip hebben we ongeveer 3500 kilometer gereden. We zijn in Perth begonnen en met heel veel tussenstopjes bij mooie strandjes en Nationale parken zijn we doorgereden tot aan Exmouth. En weer terug.

Tijdens onze roadtrip langs de oostkust hebben we heel veel betaald aan campings ($ 75,- per nacht was normaal). Maar nu we onszelf inmiddels ervaren campeerders kunnen noemen, hebben we er deze trip voor gekozen om te gaan wildcamperen. Van de 13 nachten tijdens onze roadtrip hebben we voor maar 1 campspot betaald. Dit omdat het een nationale feestdag was (Australia Day) en de rangers hard op zoek waren naar wildcamperende backpackers.

We zijn een paar keer net ontkomen aan een boete voor wildcamperen (die kan oplopen tot $ 300,- p.p). Met een goed verhaal, een lieve lach en de belofte dat we het echt niet weer zouden doen, liet de ranger ons toch maar weer gaan. 'Fijne dag verder, dames'.

We hebben in ieder geval geleerd dat het belangrijk is om op tijd te beginnen met het zoeken naar een slaapplaats. Want wanneer het donker begint te worden, is het spitsuur voor kangaroos op de weg. En aangezien ik een paar weken geleden al een rondhuppende kangaroo aangereden heb (en die daarna niet meer rondhupte), wilde ik dat voorkomen.

Naast het liggen op witte strandjes langs helderblauw water, hebben we ook  gewandeld in veel verschillende Nationale Parken. Ook hebben we hele aardige mensen ontmoet. Bijvoorbeeld een Ozzie met zijn dochter van 9 jaar. Hij heeft ons meegenomen in zijn 4WD en heeft ons de mooiste plekjes laten zien van Coral Bay.
'S avonds hebben we met hem en zijn dochter een pizza gegeten in een locaal restautantje langs de kust. Wij wilden het betalen als bedankje, maar daar was hij het niet mee eens. Hij stond er op om alles te betalen. Ook mochten we deze nacht onze camper achter zijn huis neerzetten om veilig te zijn van rangers. Hij bleek fruitteler van beroep en heeft ons de volgende morgen zakken vol mango's, bananen en limoenen meegeven. Dit is een van de voorbeelden van ontzettend aardige Australiers. Het voelt bijna bezwaarlijk; zo aardig zijn ze. Ik zal het gaan missen.

We hebben ons ook nog even van onze beste kant laten zien, haha. Wicked (het camperverhuurbedrijf) wees ons op een actie: wanneer we naakt op de foto gingen met onze campervan, zouden we een dag gratis huur krijgen. Iedere dag zeiden we steeds: 'Ojaaa we moeten de foto nog maken. Doen we morgen wel' Aan het eind van de tweede week realiseerden we ons dat we het nog steeds niet gedaan hadden en we dus erg moesten opschieten. Alleen stonden we op dat moment te wildcamperen langs de snelweg. (Gelukkig is dit niet een snelweg zoals je die in Nederland kent, maar meer een waar het zo rustig is dat je zwaait naar tegemoedkomende auto's. Maar goed: het blijft een snelweg). Bang voor truckers en andere auto's stonden we daar. Camera met timer klaargezet, flessen water in onze handen om ons zelf toch nog wat te bedenken op de foto. Eerste foto mislukt. Wanneer de flessen plotseling wegwaaiden de snelweg op, zat er niks anders op dan er achteraan te rennen met een handdoekje om ons heen. Uiteindelijk is de foto geslaagd en hebben we $53 Dollar bespaard. Bovendien was het een hilarische ervaring en een herinnering om nooit te vergeten. Weer wat meegemaakt.

Na twee weken roadtrippen moesten we ons weer een heel weekend vermaken in Perth: erg vervelend. Naast het vieren van Daisy's verjaardag zat er niks anders op dan uitgebreid op stap te gaan.

Blijkbaar hebben we nog niet genoeg hebben gehad van het roadtrippen: maandag zijn we naar Adelaide gevlogen waar we opgepikt zijn door Sebastiaan en Arnoud. Met z'n vieren gaan we een roadtrip maken naar Alice Springs. Als dat maar goed komt...

Maar daarover later meer.

Liefs Isabel

(Inmiddels zijn we alweer duizenden kilometers verder. Het is hier nu 9,5 uur later dan in NL)