Mijn eerste weken - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Isabel Pluim - WaarBenJij.nu Mijn eerste weken - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Isabel Pluim - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weken

Door: Isabel

Blijf op de hoogte en volg Isabel

22 September 2013 | Australië, Surfers Paradise

Hoi lieve vrienden en familie

Het heeft even geduurd maar hier is dan mijn eerste reisverslag vanaf de andere kant van de wereld. Ik heb er inmiddels alweer bijna 2 weken op zitten.

Mijn reis begon ik met 56 andere Nederlanders via 'Australian Backpackers'. De eerste vier dagen brengen we samen door. Zo sta je er niet helemaal alleen voor en dat is wel fijn.
Na een reis van zo'n 36 uur (waarvan 24 vlieguren) kwam ik op donderdag 12 september rond 11.00 lokale tijd aan op de luchthaven van Sydney. Na een korte wandeling door de Botanic Gardens langs het Opera House, namen we de Ferry naar Manly Beach. Een groep dolfijnen zwom naast onze boot met ons mee. Een goed begin! In Manly stond ons hostel waar we de eerste vier dagen verbleven. Nog zwevend van onze jetlag begonnen we de avond met een echt Australisch biertje en kangaroo op de BBQ. Heerlijk, net een soort biefstuk. De avond hebben we afgesloten in een Australische pub aan het strand. Hier werden we direct geconfronteerd met de hoge prijzen; een biertje kost 8 dollar (omgerekend zo'n 6 euro).

Vrijdag heb ik veel dingen kunnen regelen. Onder andere een bankrekening kunnen openen, Medicare aangevraagd (zorgverzekering) en informatie opgevraagd over het huren en kopen van een camper. 'S avonds op tijd in bed gekropen, want zaterdag was het zover: Defqon.1 Australia! (Lees: heerlijk dansfeestje, voor de mensen die het niet kennen). Vergeleken de Nederlandse versie was dit veel kleiner. Er waren zo'n 18.000 bezoekers. (In Nederland ongeveer 50.000). Maar het was zeker zo gaaf als in Nederland. Omdat Qdance een Nederlandse organisatie is, mochten alle Nederlanders op vertoon van je paspoort en het dragen van oranje kleren gratis naar binnen. Dit was vet want zo herkende je direct alle Nederlanders en dat waren er nogal wat! Ook zag ik Daisy en Mark: mijn reismaatjes voor in ieder geval de komende 2 weken. Ik ken ze eigenlijk niet, maar het klikt en we gaan samen op reis met een camper. Ook op Defon waren de prijzen ziek hoog: 1 biertje kostte 4 munten (10 dollar). Maar goed, daar ben ik inmiddels al wel aan gewend. Niet zeiken, het was prachtig :)

Zondag en maandag veel gewandeld door meerdere nationale parken. Onder andere The Blue Mountains (een nationaal park zo groot als de helft van Nederland). Mooie natuur inclusief mega waterval :)
Maandagavond hebben we met z'n allen een hele gezellige avond gehad als afsluiting in het hostel. Vanaf dinsdag ging iedereen namelijk een andere kant op. Ik zei doei tegen m'n maatjes binnen de groep en hoi tegen Daisy en Mark: laat het camperavontuur maar beginnnen.

Dinsdagochtend hebben we ons schatje opgehaald. Deze huren we voor 2 en halve week om vanaf Sydney via de oostkust naar boven te reizen. We kunnen er precies met z'n 3en in slapen. Om de dag wisselen we met rijden. Het is zo vreemd om rechts in de auto achter het stuur te zitten en links de ruitenwissers en versnellingspook te hebben en rechts de richtingaanwijzer. Alles is andersom. De eerste paar keer doe je de ruitenwissers aan als je af wilt slaan. Inmiddels zijn we er al aan gewend.

De eerste nacht hebben we doorgebracht op een camping langs de snelweg in Bulahdelah (100 km boven Newcastle). Vervolgens zijn we doorgereden tot aan Moonee Beach (boven Coffs Harbour). Onze camping lag aan een rivier die uitmondt in de zee. Echt een paradijs. Hier heb ik mn eerste slang gezien (van ongeveer 20 cm). Donderdags zijn we naar Byron Bay gereden. Dit is een ontzettend leuk stadje aan de kust. Onze camper stond op ongeveer 20 meter vanaf het strand. Omdat het het daar zo mooi was, hebben we er twee nachten gestaan. 'S avonds op stap geweest: het Australische uitgaansleven is bij deze volledig goed gekeurd. Zaterdags zijn we doorgereden tot aan Surfers Paradise. Ook ontzettend mooi. Hier verblijven we tot en met dinsdag om vervolgens naar Brisbane te rijden. We hebben inmiddels zo'n 1000 kilometer gereden.

Ik kan nog veel meer vertellen, maar dat ga ik niet doen. Over een tijdje laat ik wel weer wat van me horen. Waar het op neer komt is het volgende: ik ben ontzettend blij dat ik deze stap heb genomen. Australiers zijn zulke aardige mensen. De natuur is prachtig. Ik ontmoet veel leuke nieuwe mensen. Het is gewoon echt fantastisch.

Liefs Isabel

  • 22 September 2013 - 14:09

    Minke:

    Isa!!

    Super leuk om te kunnen volgen hoe je het hebt! Het klinkt inderdaad fantastisch en ik ben blij dat je geen spijt heb van je grote stap!
    Ik ben nu al benieuwd naar het volgende verhaal (en ik ben ook heel erg benieuwd naar foto's!!

    Liefs, Minke

  • 22 September 2013 - 14:12

    Carolien:

    Isa!
    Wat fijn om te lezen dat je het (nu al) zo naar je zin hebt.
    Geniet er van!!
    xx

  • 22 September 2013 - 15:11

    Dineke Pluim:

    Hoi Isabel wat een leuk verslag, en wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Erg avontuurlijk allemaal. Geniet ervan. Groetjes van ons uit Zwolle

  • 23 September 2013 - 02:51

    Kars En Lizelotte:

    Wauw mooi om te horen dat het zo fijn is! Wij wachten nog op onze camper en gaan het dan beleven! Tot die tijd zitten we nog even in de bunkhouse waar iedereen langzaam aan weggaat en weer nieuwe mensen bijkomen! Nou veel plezier! En we volgen elkaar!
    Kus van ons.

  • 12 Oktober 2013 - 22:43

    Durkje:

    Hoi Isabel,
    Fijn om je verhalen te lezen, en dat vanaf de andere kant van de wereld.
    Super! Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Veel plezier nog! Jij red je wel maar daar zaten wij ook niet over in!
    Hartelijke groeten
    Frans en Durkje Oostra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Down under en nog wat verder

Reizen en werken

Recente Reisverslagen:

02 Juni 2014

Bijna thuis!

08 April 2014

Het laatste deel van mijn reis

26 Februari 2014

Roadtrippen 3.0

03 Februari 2014

Roadtrip West coast

21 Januari 2014

Terug naar de bewoonde wereld
Isabel

Om mijn maatjes en familie op de hoogte te houden van mijn reis: Australie - Nieuw Zeeland - Taiwan en Thailand :)

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 9560

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Down under en nog wat verder

Landen bezocht: