In the outback - Reisverslag uit Koorda, Australië van Isabel Pluim - WaarBenJij.nu In the outback - Reisverslag uit Koorda, Australië van Isabel Pluim - WaarBenJij.nu

In the outback

Door: Isabel

Blijf op de hoogte en volg Isabel

01 November 2013 | Australië, Koorda

Lieve allemaal,

Mijn laatste reisverslag is nog niet zo heel lang geleden, maar ik wil jullie even vertellen over mijn dagelijkse leven nu. Het is erg veranderd vergeleken een week terug.

- Rainforest
Vorige week maandag was onze laatste dag in Cairns. We zijn met een groep van 16 jongeren en (een prettig gestoorde tourguide) naar de regenwouden bij Cairns geweest. Hier hebben we veel verschillende watervallen gezien en heel veel gezwommen. We zijn onder andere naar de Millaa Millaa Falls geweest. Dit is een waterval van ongeveer 20 meter hoog en staat bekend om de shampoo reclame van Herbal jaren geleden. Daisy an ik konden het niet laten om de reclame na te doen (zie fotos).

- Op zoek naar werk
Dinsdagochtend zijn we vanaf Cairns naar Perth gevlogen. Na een overstap in Sydney kwamen we 10 uur later aan in Perth. Na wat tegenslagen met het openbaar vervoer kwamen we 3 uur later aan bij ons hostel. Woensdag waren we vroeg opgestaan en naar het centrum gegaan: op zoek naar werk. Veel mensen zeiden dat het vinden van werk toch nog vrij lasting kon zijn hier en wensten ons success. Daisy ging op zoek naar werk in een nachtclub; ik op zoek naar farmwork. Na een dag hard zoeken gingen we terug naar ons hostel. Op tijd naar bed, want morgen zoekdag nr. 2.
Weer vroeg opgestaan. Dit keer ging ik alleen naar het centrum, want Daisy ging online haar RSA halen (Responsible Service of Alcohol - certificaat).
Het werk zoeken ging me goed af, want een paar uur verder had ik al een online solliciatie via Skype met een boer in the outback. 10 minuten later was ik aangenomen. De vrouw vertelde mij dat ik precies de persoon was waar ze naar op zoek waren. Alleen het onverwachtte hieraan, was dat ik al om 16.00 uur (DEZELFDE DAG) opgehaald zou worden van mijn hostel! Wow. Dat is heel snel.

- De laatste uurtjes
Ik haastte me terug naar m’n hostel om twee redenen: Daisy en ik hadden nog maar een paar uur voordat we uit elkaar gingen & ik had afgesproken met Sebastiaan en Arnoud uit Groningen. Zij waren toevallig ook in Perth, want vertrokken ook die dag naar een boer in de outback. En wat blijkt? We zitten ongeveer 100 kilometer bij elkaar vandaan. Kleine wereld.
Om 4 uur was het tijd dat Daisy en ik afscheid moesten nemen. Dit was best moeilijk na 2 maanden dag in dag uit met elkaar door te hebben gebracht. Maar we komen over een paar maanden weer bij elkaar terug om samen verder te reizen.

- De boerderij
Mijn nieuwe woonplaats voor de komende paar maanden is ‘Koorda’ . Om jullie even een idee te kunnen geven van het leven hier in de outback: de boerderij staat op zo’n 60 kilometer vanaf het ‘centrum’. Koorda heeft zo’n 200 inwoners en onze dichtsbijzijnde buren zitten op 6 kilometer afstand. We hebben 2 katten, 4 honden, 1 paard, 1 kalf, 34 koeien, 10 kippen, 1800 schapen en 8.000 hectare land vol met graan (het land heeft een lengte van ongeveer 30 kilometer). Mijn nieuwe familie hier bestaat uit: Peter & Cathy en hun dochter Hayley (van 10 jaar oud).
Ik heb mijn eigen kamer in het huis. Het beste hieraan is, dat ik mijn eigen kast heb! Dat klinkt raar, maar na 2 maanden alles in 1 backpack te hebben gehad, is een kast echt luxe!

- Vliegen, spinnen en slangen
Naast alle leuke dieren hier, zijn er ook een aantal minder leuke dieren. Waaronder: heel veel vliegen (en ik dacht dat het in Perth al erg was), hier en daar een dikke spin en om de paar dagen een dikke slang. Op elke hoek van het huis en de boerderij staat een schep; dit omdat je de slangen (die hier bijna allemaal giftig zijn) dan direct dood kunt maken.

- Mijn dagelijkse leven
Een normale dag op de boerderij ziet er ongeveer zo uit voor mij: opstaan, honden + katten + kippen voeren, de was doen, lunch voor de boeren voorbereiden, beetje over het land rijden in 4WD en kijken of alles goed is met de schapen. Daarna in en om het huis wat schoonmaken. Rond 4 uur ‘s middags komt Hayley thuis van school. Samen doen we leuke dingen als: zwemmen, koekjes bakken en wat spelletjes spelen. Vervolgens is het tijd voor mij om het diner klaar te maken. Na het eten ben ik vrij en kan ik doen wat ik wil. De temperatuur varieert hier nu tussen 30 a 40 graden. En dat terwijl het nog maar lente is!

Iedereen is echt zo ontzettend aardig hier. Helemaal op m’n plek: heerlijk <3

Liefs Isabel

Vergeet niet te kijken naar de nieuwe foto's die ik geupload heb!


  • 01 November 2013 - 16:44

    Minke:

    Super leuk verhaaltje weer Isa! Wat een middle of nowhere boerderijtje zeg.. Kan je dan 's avonds wel ergens heen?

    Verder klinkt het natuurlijk weer geweldig!

    Liefs Minke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Koorda

Down under en nog wat verder

Reizen en werken

Recente Reisverslagen:

02 Juni 2014

Bijna thuis!

08 April 2014

Het laatste deel van mijn reis

26 Februari 2014

Roadtrippen 3.0

03 Februari 2014

Roadtrip West coast

21 Januari 2014

Terug naar de bewoonde wereld
Isabel

Om mijn maatjes en familie op de hoogte te houden van mijn reis: Australie - Nieuw Zeeland - Taiwan en Thailand :)

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 9543

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Down under en nog wat verder

Landen bezocht: